-
سبک زندگی
شنبه 13 تیر 1394 01:56
* چرا باید به «سبک زندگی» اهمیت داد؟ یکی از ابعاد پیشرفت با مفهوم اسلامی عبارت است از سبک زندگی کردن، رفتار اجتماعی، شیوهی زیستن ؛اینها عبارةٌ اخرای یکدیگر است ؛ این یک بُعد مهم است. اگر از منظر معنویت نگاه کنیم که هدف انسان، رستگاری و فلاح و نجاح است؛ باید به سبک زندگی اهمیت دهیم؛ اگر به معنویت و رستگاری معنوی...
-
جریان شناسی گروههای تکفیری
شنبه 13 تیر 1394 01:37
منابع فکری جهادیهای تکفیری (بخش 7) شماری از پژوهشگران، تبار فکری گفتمان جهادی و تکفیری را به فرقه «خوارج» در صدر اسلام بازگرداندهاند که بر مبنای «لاحکم الا لله» ایدئولوژی خود را بسط دادند و فقه و کلامی از آن خود ساختند. در فقه خوارج، مسلمانان دگر اندیش کافرمحسوب می شوند.جدا ازعقاید خوارج،آثار ابن تیمیه، مهم در شکل...
-
تاریخ سیاسی و تبار فکری تکفیری ها - بخش 8
جمعه 12 تیر 1394 22:04
مدرسه ی دارالعلوم د یوبند ده سال پس از قیام بزرگ «میروت»(۱۸۵۷م/۱۲۳۶خ) پایه گذاری شد . قیام میروت توسط مسلمانان و هندوها و بر ضد حاکمیت کمپانی هند شرقی بر هند بر پا گردیدو مسلمانان نقشی بیشتر در آن داشتند. این قیام توسط مزدوران انگلیسی و هندی کمپانی سرکوب گردید؛ بسیاری کشته با تبعید شدند و اموال بسیاری هم مصادره گردید....
-
[ بدون عنوان ]
جمعه 12 تیر 1394 02:11
بسم الله الرحمن الرحیم وَ نَزَعْنا ما فی صُدُورِهِمْ مِنْ غِلٍّ إِخْواناً عَلی سُرُرٍ مُتَقابِلینَ حجر/47 کینهها را از دل اینها برداشتیم ... مردان الهی کینه در دل راه نمی دهند؛ چرا که می دانند آنجا جای طهارت است . قرآن لا یمسه الا المطهرون است ، بهشت هم لا یدخلها الا المطهرون می باشد. انسانهای الهی که کینه دلشان...
-
تاریخ سیاسی و تبار فکری تکفیری ها-بخش 9
چهارشنبه 10 تیر 1394 22:34
ریشه یابی تفکر تکفیری در قرن معاصر سید قطب (۱۹۰۶-۱۹۶۶) را آموزگارگفتمان تکفیر درسده بیستم خواندهاند. وی از اندیشهای میانه روانه به تدریج به اندیشهای تندروانه گراییدو اسلامگرایانی هم که از تندروی دوv بودند با خواندن آثاراو وتحت تأثی رآموزههایش به خشونت روی آوردند. در سال ۱۹۴۹، ترور حسن البناء چهل و سه ساله شوک...
-
بیانات استاد ابراهیمی دینانی پیرامون لیالی قدر
شنبه 6 تیر 1394 23:20
زمان و لیل به آفاقی و انفسی، تقسیم می شود و همچنین نهار و شجر و حجر آفاقی و انفسی داریم و بطورکلی هرچیز که در این عالَم مُلکیِ دارای زمان و مکان، وجود دارد، در ملکوت نیز وجود دارد. ملکوت، یعنی باطن این عالُم؛ وعالَم انفسی همان باطن عالَم آفاقی است. هر دوی این عوالم آفاقی و انفسی، دارای اندازه هستند. زمان عالَم آفاقی،...